Skip to content
NOWY
LEXUS RZ

RZ 450e to pierwszy Lexus, który został stworzony od podstaw jako bateryjne auto elektryczne. Powstał zgodnie z filozofią Lexus Electrified, maksymalnie wykorzystując potencjał nowych technologii, by zagwarantować optymalne osiągi i zapewnić wyjątkowe wrażenia z jazdy.

2022-lexus-rz-a-new-way-to-drive-810x1080 (1)_tcm-3170-2494077
  • Nowy Lexus RZ hołduje filozofii marki łącząc dynamikę jazdy z precyzją wykonania. Marka wykorzystała swoje bogate doświadczenie w produkcji zelektryfikowanych pojazdów, by połączyć korzyści, jakie daje bateryjne auto elektryczne z unikalnym dla Lexusa stylem prowadzenia. Jest to widoczne m.in poprzez zastosowanie opcjonalnego układu kierowniczego One Motion Grip w technologii steer-by-wire, który współpracuje z nowym napędem na cztery koła DIRECT4.

  • Lexus stworzył samochód, który różni się od konwencjonalnych aut, ale jednocześnie realizuje założenia stylistycznej koncepcji marki – seamless E-motion. To podejście nadaje modelowi unikalny wygląd i proporcje, które odzwierciedlają jego osiągi, funkcjonalność i wydajność.

2022-lexus-rz-confidence-for-every-journey-810x1080_tcm-3170-2494079

BEZPIECZEŃSTWO

Model RZ korzysta z zaawansowanych systemów bezpieczeństwa czynnego oraz układów wsparcia kierowcy najnowszej, trzeciej generacji Lexus Safety System +, z nowymi oraz udoskonalonymi funkcjami i zwiększonym zakresem działania.

RZ jest wyposażony w układ Proactive Driving Assist ze wspomaganiem kierowania oraz nowy układ monitorujący zachowanie kierowcy pod kątem oznak zmęczenia lub rozproszenia uwagi. Proactive Driving Assist wykorzystuje przednią kamerę, by ocenić kąt zakrętu i odpowiednio dostosować układ kierowniczy podczas zbliżania się do zakrętu oraz skręcania.

ERGONOMIA KOKPITU

W projekcie kokpitu zoptymalizowano rozmieszczenie wyświetlacza przed kierowcą, wyświetlacza HUD na przedniej szybie oraz 14-calowego ekranu systemu multimediów. Deska rozdzielcza została opuszczona nisko, dzięki czemu kierowca ma lepsze pole widzenia. Charakter bateryjnego auta elektrycznego oddaje czysty, minimalistyczny projekt z mniejszą liczbą elementów i zdobień, ale przy użyciu wyłącznie wysokiej jakości materiałów.

MULTIMEDIA

System, który zadebiutował w nowym Lexusie NX, obejmuje nawigację ze stałym dostępem do informacji online, która korzysta z aktualnych danych o zdarzeniach drogowych, wypadkach i warunkach na drodze. System nawigacji z funkcją rozpoznawania głosu realizuje podstawowe polecenia kierowcy, a Lexus Concierge w trybie konwersacyjnym reaguje na komendy podróżnych. Jest w stanie także identyfikować i realizować polecenia mimo hałasów w tle. W RZ łączność ze smartfonem jest możliwa bezprzewodowo za pośrednictwem Apple CarPlay® i przewodowo za pomocą Android Auto™.

PEWNOŚĆ W KAŻDEJ PODRÓŻY

W RZ zastosowano składający się z 96 ogniw akumulator litowo-jonowy o pojemności 71,4 kWh. Znajduje się on pod kabiną i stanowi integralną część płyty podłogowej. Jego pozycja wpływa korzystnie na niskie położenie środka ciężkości auta. Dla inżynierów kluczowa była trwałość akumulatora. W efekcie tych prac zastosowany w RZ akumulator powinien zachować po 10 latach użytkowania 90% swojej pojemności. Było to możliwe dzięki przetestowaniu i dopracowaniu wielu rozwiązań od dekad stosowanych w zakresie technologii hybrydowych baterii trakcyjnych. Szczegółowe dane dotyczące zasięgu oraz czasu ładowania zostaną podane w późniejszym terminie. Lexus deklaruje, że w cyklu mieszanym zgodnie z normą WLTP samochód będzie w stanie pokonać ponad 400 km*.

*dane uzyskane w wewnętrznych testach