Nowy Lexus RX
Nowy Lexus RX już gotowy do jazd testowych
Jestem zainteresowany nowym Lexusem RX
Lexus prezentuje zupełnie nową, 5. generację modelu RX, która otwiera nowy rozdział w rozwoju tego kultowego SUVa.
-
NOWA ODSŁONA LEXUS DRIVING SIGNATURE
By osiągnąć właściwości jezdne zgodne z koncepcją Lexus Driving Signature, podczas prac nad nową generacją RX-a zoptymalizowano położenie środka ciężkości, moment bezwładności, zmniejszono masę auta, a także zwiększono sztywność nadwozia i zmodyfikowano napędy. Wysoka jakość prowadzenia i zwinność to zasługa zmodyfikowanej platformy GA-K, która zapewnia doskonałą sztywność nadwozia oraz nisko położony środek ciężkości.
-
NOWY ROZDZIAŁ W DESIGNIE LEXUSA
Piąta generacja flagowego SUV-a Lexusa to kolejny krok w kierunku elektryfikacji. Wyrazem tego jest wpisanie charakterystycznego trapezoidalnego kształtu w projekt przodu auta, by w ten sposób nawiązać do elektrycznego modelu RZ, a także podkreślić nisko położony środek ciężkości. Reflektory mają bardziej kompaktowe rozmiary, a wloty powietrza i szerszy o 15 mm rozstaw przednich kół podkreślają stabilną sylwetkę auta.
Styliści Lexusa zdecydowali się na wydłużenie maski, powiększenie o 60 mm rozstawu osi, a także obniżenie linii dachu o 10 mm. Dzięki temu sylwetka auta jeszcze bardziej przypomina nadwozie typu coupe. Dynamiki dodają przetłoczenia boczne oraz duże, 21-calowe felgi.
Potrójne reflektory LED są smuklejsze, mają bardziej wyraziste kształty. Światła do jazdy dziennej mają charakterystyczny kształt litery L. Z tyłu zastosowano imponujący pas świetlny przez całą szerokość auta. Wraz z powiększonym aż o 50 mm rozstawem kół tylnych podkreśla on mocną sylwetkę samochodu.
-
EMANACJA LUKSUSU
Lexus rozwija koncepcję kabiny Tazuna, by wnętrze auta było intuicyjne i komfortowe. Rozwiązania, które wprowadzono wcześniej w modelach NX i RZ, zaimplementowano także nowej generacji RX-a. Wszystkie najważniejsze źródła informacji jak ekran multimediów, wyświetlacz przed kierowcą czy wyświetlacz HUD zostały tak rozmieszczone, by do ich odczytania wystarczył tylko rzut oka lub minimalny ruch głową.
-
STWORZONY Z MYŚLĄ O POTRZEBACH KIEROWCY
We wnętrzu stworzono ergonomiczny kokpit, by obsługa auta była intuicyjna, bezpośrednia i bezpieczna, zgodnie z zasadą „ręce trzymają kierownicę, a oczy patrzą na drogę”. Wrażenia są lepsze także dzięki czytelnemu rozmieszczeniu elementów i ich intuicyjnej obsłudze za sprawą m.in. 14-calowego ekranu dotykowego.
-
RX 450h+: PIERWSZY RX Z HYBRYDĄ TYPU PLUG-IN
Czterocylindrowy silnik 2.5 połączony jest z wydajną baterią o pojemności 18,1 kWh. Dodatkowy silnik elektryczny przy osi tylnej zapewnia napęd na cztery koła. Łączna moc układu wynosi 306 KM. Ten wariant ma niemal taką samą moc jak aktualny RX 450h, ale wyższy moment obrotowy i lepsze przyspieszenie. Mocniejszy silnik elektryczny sprawia, że auto jest jeszcze bardziej zrywne. Szacowane emisje CO2 w cyklu WLTP mają wynieść poniżej 26 g/km, a średnie spalanie szacuje się na poniżej 1,2 l/100 km.
-
RX 500h: MOCNA HYBRYDA Z DIRECT4
Nowy RX 500h to pierwsza w historii Lexusa hybryda z turbodoładowaniem, która została stworzona z myślą o klientach pragnących mocnego auta z zelektryfikowanym napędem.
Zupełnie nowy układ napędowy, na który składają się silnik 2.4 turbo i 6-biegowa skrzynia automatyczna, generuje 371 KM mocy, a właściwości jezdne wzmacnia zastosowanie napędu DIRECT4. Przedni silnik elektryczny został zamontowany między silnikiem benzynowym a skrzynią biegów.
Z tyłu zastosowano układ e-Axle o mocy 80 kW i kompaktowej konstrukcji. W jego skład wchodzą silnik, przekładnia oraz moduł jednostki sterującej (ECU). Niewielkie rozmiary układu pozwoliły zachować przestronność kabiny i bagażnika.
-
RX 350h: OSZCZĘDNA SAMOŁADUJĄCA HYBRYDA
Nowy RX 500h to pierwsza w historii Lexusa hybryda z turbodoładowaniem, która została stworzona z myślą o klientach pragnących mocnego auta z zelektryfikowanym napędem.
Zupełnie nowy układ napędowy, na który składają się silnik 2.4 turbo i 6-biegowa skrzynia automatyczna, generuje 371 KM mocy, a właściwości jezdne wzmacnia zastosowanie napędu DIRECT4. Przedni silnik elektryczny został zamontowany między silnikiem benzynowym a skrzynią biegów.
Z tyłu zastosowano układ e-Axle o mocy 80 kW i kompaktowej konstrukcji. W jego skład wchodzą silnik, przekładnia oraz moduł jednostki sterującej (ECU). Niewielkie rozmiary układu pozwoliły zachować przestronność kabiny i bagażnika.
-
RX 350h: OSZCZĘDNA SAMOŁADUJĄCA HYBRYDA
Ekonomiczność napędu hybrydowego czwartej generacji została poprawiona w nowym RX-ie 350h. Układ z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym wytwarza 245 KM, dlatego RX 350h będzie doskonałą alternatywą dla modeli konkurencji z silnikami Diesla o niewielkich pojemnościach. To idealne auto dla klientów, którzy cenią sobie komfort i wydajność.
INNOWACYJNE MULTIMEDIA I SYSTEMY ŁĄCZNOŚCI
Lexus RX piątej generacji wyposażony jest w najnowszy system multimediów. Działa on szybciej i bardziej stabilnie, oferuje usługi Lexus Connected oraz umożliwia aktualizacje online.
Standardem w RX-ie jest 14-calowy ekran dotykowy, jeden z największych w segmencie. Wyświetlacz ma antyrefleksyjną powłokę oraz dodatkowe przyciski ułatwiające intuicyjne korzystanie z najważniejszych funkcji auta. Ekran jest w jakości HD, by zapewnić czytelny obraz w każdych warunkach oświetleniowych, a moc obliczeniowa nowego systemu jest aż o 3,6 raza szybsza od dotychczas stosowanych multimediów.
F SPORT
Sportowy charakter najpełniej oddaje wersja F SPORT, która będzie oferowana wyłącznie z mocną hybrydą. RX 500h F SPORT otrzyma przeprojektowany przedni grill, specjalne nakładki boczne, a także przednie i tylne zderzaki o aerodynamicznych kształtach.