NOWY LEXUS ES – ÓSMA GENERACJA LUKSUSOWEGO SEDANA

Większy i przestronniejszy, nowa generajca, nowy design, nowe technologie i nowa odsłona napędów, a także dwie pojemności baterii do wyboru!

Lexus zaprezentował ósmą generację modelu ES, wprowadzając szereg innowacji, które podnoszą poziom komfortu, osiągów i nowoczesnych technologii. Nowa odsłona limuzyny została opracowana zgodnie z koncepcją „Experience Elegant & Electrified Sedan” – łącząc elegancję z zaawansowaną technologią oraz naciskiem na zrównoważoną mobilność.

Model wyróżnia się stylistyczną prostotą i elegancją zarówno nadwozia, jak i wnętrza, zgodnie z filozofią projektową Clean x Tech. Lexus skupił się na zapewnieniu najwyższej jakości materiałów, dopracowaniu komfortu jazdy oraz poczuciu pełnej kontroli dla kierowcy, przy jednoczesnym zwiększeniu wygody pasażerów.

W nowym ES debiutuje również najnowszy system multimedialny Lexusa oraz technologia „Hidden Tech” – dyskretne przyciski opracowane dzięki platformie Arene, będące przykładem inteligentnego podejścia do projektowania funkcji sterujących.

Nowoczesne układy napędowe

Ósma generacja ES-a oferuje szeroki wybór układów napędowych, odpowiadających współczesnym wymaganiom użytkowników i regulacjom środowiskowym. Do gamy trafiła nowa, klasyczna hybryda szóstej generacji, dostępna także w wersji z napędem na cztery koła E-FOUR. Po raz pierwszy w historii modelu ES wprowadzono także dwa warianty bateryjnego napędu elektrycznego, zapewniające wybór pomiędzy napędem na przednią oś lub na wszystkie koła.

Globalny model, europejski charakter

Nowy Lexus ES to model globalny, jednak jego europejska wersja została dostosowana do oczekiwań lokalnych klientów. Udoskonalenia objęły nie tylko technologię napędową, ale także systemy bezpieczeństwa, multimediów oraz jakość wykończenia. Marka Lexus, kierując się strategią „Making luxury personal”, skoncentrowała się na trzech filarach: elektryfikacji, inteligentnych technologiach oraz różnorodności oferty, by ES sprostał potrzebom zarówno klientów indywidualnych, jak i flotowych.

Nowy ES to sedan na miarę współczesnych czasów – elegancki, zaawansowany technologicznie i przyjazny środowisku.

Lexus ES – historia i nowa odsłona

Model ES towarzyszy marce Lexus od samego początku – zadebiutował w 1989 roku i przez ponad trzy dekady był istotnym modelem na rynkach Ameryki Północnej i Azji. W Europie Wschodniej pojawił się w 2010 roku, a w Europie Zachodniej, w tym w Polsce, od 2018 roku.

Nowa generacja ES pozostaje wierna tradycji komfortowej limuzyny, jednocześnie wpisując się w strategię Lexus Electrified. Po raz pierwszy model oferuje nie tylko klasyczne napędy hybrydowe, ale również w pełni elektryczny wariant.

Samochód zyskał większe rozmiary, zachowując smukłą sylwetkę i elegancki styl dzięki filozofii Clean x Tech. Wysoki komfort, doskonałe wyciszenie i jakość wykończenia zbliżają ES do klasy premium. Rozwój modelu i testy odbywały się w centrum technologicznym Lexusa w japońskiej Shimoyamie.

Nowy ES miał światową premierę na targach Auto Shanghai. Szczegóły dotyczące wersji na polski rynek, w tym cenniki, zostaną ogłoszone we wrześniu, a prezentacje w salonach i rozpoczęcie sprzedaży zaplanowano na październik.

Stylistyka Clean x Tech – nowoczesna elegancja Lexusa ES

Nowy Lexus ES został zaprojektowany zgodnie z koncepcją Clean x Tech, łącząc minimalistyczną elegancję z nowoczesnymi, zelektryfikowanymi akcentami stylistycznymi. Sylwetka auta jest smukła, proporcjonalna i dynamiczna, a detale – jak precyzyjne rozmieszczenie kół czy nisko osadzona maska – podkreślają jego sportowy charakter i nisko położony środek ciężkości.

Wyrazisty przód wyróżniają charakterystyczne linie Lexusa, reflektory z podwójnym motywem litery „L” oraz grill zaprojektowany z myślą o optymalnym chłodzeniu w wersjach hybrydowych. Boczne linie nadają autu lekkości i płynności, a aerodynamicznie dopracowana tylna część podkreśla nowoczesny charakter bez wyraźnie zaznaczonego bagażnika.

Nowy ES to harmonijne połączenie funkcjonalności, emocji i estetyki, które idealnie wpisuje się w wizję przyszłości marki Lexus.

Tył i wnętrze nowego Lexusa ES – elegancja w nowoczesnym wydaniu

Tylna część nowego Lexusa ES to połączenie elegancji i dynamiki. Zwężająca się kabina podkreśla sportowy charakter, a światła z motywem litery „L” i podświetlany napis LEXUS w listwie świetlnej akcentują nowoczesny styl i szeroki rozstaw kół.

Wnętrze zaprojektowano zgodnie z filozofią Clean x Tech – jest minimalistyczne, harmonijne i dopracowane. Przestronna górna część kabiny zwiększa widoczność, dolna zapewnia komfort i poczucie bezpieczeństwa. Komfort podróży podnoszą m.in. regulowane tylne oparcia, składany przedni fotel oraz fotel typu Ottoman z podnóżkiem.

Debiutujące innowacje – Bamboo Layering (efekt świetlny łączący się z ambientowym oświetleniem) oraz Synthetic Leather Embossing (precyzyjne tłoczenia na materiałach syntetycznych) – nadają wnętrzu unikalny styl. Dopełnieniem całości jest system audio klasy premium Mark Levinson.

Kokpit, zgodnie z filozofią Tazuna, został zaprojektowany z myślą o intuicyjnej obsłudze – 12,3-calowy ekran, ergonomiczne rozmieszczenie przycisków i nowoczesne podświetlenie zapewniają pełną kontrolę i wyjątkowy komfort prowadzenia.

Komfort i technologia w nowym Lexusie ES

Nowy Lexus ES oferuje jeszcze wyższy poziom komfortu – dzięki lepszemu wyciszeniu kabiny, udoskonalonemu układowi jezdnemu oraz nowej konstrukcji foteli. Przednie siedzenia zostały zaprojektowane tak, by zapewnić stabilne podparcie i zmniejszyć napięcie mięśni podczas jazdy. Akustyczne szyby i lepsze uszczelnienia drzwi skutecznie ograniczają hałas z zewnątrz.

W kokpicie debiutują minimalistyczne przyciski Hidden Tech, które pozostają niewidoczne, gdy auto jest wyłączone. Po uruchomieniu podświetlają się i działają jak klasyczne, wyczuwalne przełączniki – mimo wyglądu panelu dotykowego.

Nowy napęd hybrydowy ES 300h

Na polskim rynku Lexus ES dostępny będzie jako hybryda ES 300h z szóstą generacją napędu. Usprawniono sterowanie, zwiększono wydajność baterii oraz poprawiono kulturę pracy silnika 2.5 l. Układ osiąga 201 KM (148 kW) i oferuje napęd na przednie koła lub – po raz pierwszy w Europie – na wszystkie koła E-FOUR.

  • Elektryczny napęd w nowym Lexusie ES
  • Nowy Lexus ES po raz pierwszy oferuje dwa warianty napędu elektrycznego:
  • ES 350e (224 KM, napęd na przód)
  • ES 500e (343 KM, napęd na cztery koła DIRECT4)

Oba modele bazują na zmodernizowanej platformie GA-K z kompaktowymi osiami eAxle i akumulatorem pod podłogą, co zapewnia niższy środek ciężkości i więcej przestrzeni w kabinie. Napęd DIRECT4 dynamicznie rozdziela moment obrotowy między osiami, poprawiając stabilność i prowadzenie.

Dopracowane prowadzenie i przestronność

Nowy ES zyskał sztywniejszą konstrukcję i przeprojektowane zawieszenie (MacPherson z przodu, wielowahaczowe z tyłu), co zapewnia bardziej płynną jazdę i lepsze wyczucie auta. Auto urosło – długość zwiększono o 165 mm, a rozstaw osi o 80 mm. Więcej miejsca zyskali pasażerowie (aż 1102 mm między rzędami), a bagażnik ma blisko 500 l.

*Dane przed homologacją

Specyfikacja techniczna nowego Lexusa ES

Wszystkie dane dotyczą prototypowych wersji Lexusa ES i są przed homologacją

Nowoczesne multimedia

W kabinie znajdziemy nowy system multimedialny Lexus Connect z 14-calowym ekranem, 12,3-calowy wirtualny kokpit i aplikację Lexus Link+, która oferuje m.in. wideorejestrator, cyfrowy kluczyk i aplikacje muzyczne (w ramach subskrypcji).

Nowoczesne technologie i bezpieczeństwo w Lexusie ES

Nowy Lexus ES oferuje rozbudowany system multimedialny Lexus Connect, który wyświetla m.in. dane nawigacji i systemów bezpieczeństwa bezpośrednio przed kierowcą, ułatwiając śledzenie trasy bez odrywania wzroku od drogi. W wersjach elektrycznych system automatycznie planuje trasę z uwzględnieniem stacji ładowania i monitoruje poziom akumulatora.

System multimedialny obsługuje bezprzewodowe aktualizacje (OTA), a integracja z aplikacją Lexus Link+ umożliwia zdalną obsługę auta i dostęp do usług online (w subskrypcji).

Nowością w modelu ES jest Lexus Safety System + 4 – najnowsza generacja systemów wsparcia kierowcy. Obejmuje m.in. udoskonalony adaptacyjny tempomat, który wykorzystuje dane z nawigacji do automatycznego dostosowania prędkości np. przed rondami czy zakrętami, poprawiając komfort i bezpieczeństwo jazdy.

Zaawansowane systemy bezpieczeństwa w nowym Lexusie ES

Lexus ES wyposażono w rozbudowany pakiet Lexus Safety System +4, obejmujący m.in. ulepszony system wczesnego reagowania PCS z funkcją wykrywania użytkowników hulajnóg elektrycznych oraz Driver Monitor – kamerę monitorującą koncentrację kierowcy. W razie braku reakcji na ostrzeżenia, system automatycznie zatrzyma auto i włączy światła awaryjne.

Rozbudowano też funkcję awaryjnego zatrzymania (EDSS), która działa zarówno w mieście, jak i na autostradach. System bezpiecznie zatrzyma pojazd i wezwie pomoc przez eCall. Monitor martwego pola (BSM) wykrywa teraz także motocyklistów i rowerzystów, a asystent pasa ruchu (LDA) rozpoznaje więcej przeszkód.

Nowością są systemy: asystent wyprzedzania (LCA) i ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z przodu (FCTA). Dodatkowo, nowe adaptacyjne światła drogowe o wysokiej rozdzielczości jeszcze precyzyjniej doświetlają drogę i znaki, poprawiając widoczność nocą.

Ceny i prezentacja Lexusa ES w salonach

Ceny nowego Lexus ES zostaną przedstawione we wrześniu tego roku, a od października będzie można obejrzeć w salonach ekspozycje statyczne. Po więcej informacji dotyczących premierowego modelu Lexus ES zapraszamy do salonu Lexus Trójmiasto. Nasi doradcy chętnie udzielą odpowiedzi na wszelkie pytania.

UDOSTĘPNIJ