LEXUS RZ

Lexus RZ 300e w cenie od 224 000 zł brutto

RZ 450e to pierwszy Lexus, który został stworzony od podstaw jako bateryjne auto elektryczne. Powstał zgodnie z filozofią Lexus Electrified, maksymalnie wykorzystując potencjał nowych technologii, by zagwarantować optymalne osiągi i zapewnić wyjątkowe wrażenia z jazdy.

Nowy styl jazdy

Nowy Lexus RZ hołduje filozofii marki łącząc dynamikę jazdy z precyzją wykonania. Marka wykorzystała swoje bogate doświadczenie w produkcji zelektryfikowanych pojazdów, by połączyć korzyści, jakie daje bateryjne auto elektryczne z unikalnym dla Lexusa stylem prowadzenia. Jest to widoczne m.in poprzez zastosowanie opcjonalnego układu kierowniczego One Motion Grip w technologii steer-by-wire, który współpracuje z nowym napędem na cztery koła DIRECT4.

Zaawansowana kontrola

System One Motion Grip, czyli układ kierowniczy steer-by-wire, jest jedną z najważniejszych nowych technologii zastosowanych w Lexusie RZ. W tym układzie nie ma mechanicznego połączenia kół z kierownicą, nie ma również kolumny kierownicy. System wykorzystuje wiązkę elektryczną do wysyłania sygnałów z kierownicy do kół, dzięki czemu reakcja jest natychmiastowa, a kontrola nad pojazdem precyzyjna. Kierowca odczuje też mniejsze drgania kierownicy podczas jazdy po nierównych drogach.

Wyjątkowy napęd na 4 koła

RZ jest pierwszym modelem Lexusa z napędem DIRECT4, który współpracuje z dwoma układami e-Axle. Stosowany wyłącznie w Lexusie inteligentny napęd DIRECT4 stale równoważy przyczepność wszystkich czterech kół, intuicyjnie i płynnie rozdzielając moment obrotowy. W systemie DIRECT4 czujniki modułu ECU zbierają informacje, oceniają i reagują na szereg czynników, w tym prędkość pojazdu, kąt skrętu i siły przeciążenia. Na podstawie tych danych obliczany jest właściwy moment obrotowy i przekazywany na każdą z osi, by zapewnić maksymalną przyczepność.

Specjalna platforma dla aut elektrycznych

Jakość i właściwości nowej platformy eTNGA zapewniają Lexusowi RZ prowadzenie zgodne z koncepcją Lexus Driving Signature. Nowa platforma umożliwiła optymalne rozmieszczenie napędu elektrycznego i baterii, oraz optymalne rozłożenie mas między przodem i tyłem, a także zapewniła wysoką sztywność całej konstrukcji. Te wszystkie aspekty wpływają na pewność prowadzenia, kontrolę nad autem i komfort kierowcy.

Nowa stylistyka

Lexus stworzył samochód, który różni się od konwencjonalnych aut, ale jednocześnie realizuje założenia stylistycznej koncepcji marki – seamless E-motion. To podejście nadaje modelowi unikalny wygląd i proporcje, które odzwierciedlają jego osiągi, funkcjonalność i wydajność.

Redukcja hałasu i wibracji

Choć bateryjny napęd elektryczny generuje mniej hałasu, jego cicha praca sprawia, że odgłosy z drogi i otoczenia pojazdu są bardziej słyszalne. Projektanci i inżynierowie odpowiedzialni za RZ uznali za priorytet zapewnienie pasażerom komfortu i ciszy w kabinie. Izolowanie wnętrza od wszelkich zewnętrznych odgłosów i precyzyjne wyciszenie kabiny zapewnia redukcję hałasu. Zastosowano też udoskonalony system aktywnej kontroli dźwięków, generujący dźwięk silnika, który podkreśla dynamikę auta.

Komfort i funkcjonalność w każdym detalu

Kokpit modelu RZ to ewolucja koncepcji Tazuna. Zgodnie z jej założeniami pozycja za kierownicą oraz rozmieszczenie wyświetlaczy, wskaźników i elementów sterujących tworzy przestrzeń, w której do obsługi funkcji auta wystarczy tylko niewielki ruch dłonią lub rzut oka. Inspiracją dla takiego podejścia były minimalne ruchy lejcami w końskiej uprzęży, które w języku japońskim określa właśnie słowo Tazuna. Zastosowanie opcjonalnego systemu One Motion Grip pozwala w pełni wykorzystać potencjał kokpitu Tazuna.

Wyjątkowe wnętrze

Kabina została zaprojektowana jako jasna i otwarta przestrzeń, podkreślona nastrojowym oświetleniem, którego barwę można wybrać, aby dopasować je do charakteru podróży. Lexus stworzył również nowy efekt oświetlenia In-ei, który wykorzystuje grę światła i cienia do wyświetlania różnych wzorów na panelach drzwi.

Bezpieczeństwo


Model RZ korzysta z zaawansowanych systemów bezpieczeństwa czynnego oraz układów wsparcia kierowcy najnowszej, trzeciej generacji Lexus Safety System +, z nowymi oraz udoskonalonymi funkcjami i zwiększonym zakresem działania.

RZ jest wyposażony w układ Proactive Driving Assist ze wspomaganiem kierowania oraz nowy układ monitorujący zachowanie kierowcy pod kątem oznak zmęczenia lub rozproszenia uwagi. Proactive Driving Assist wykorzystuje przednią kamerę, by ocenić kąt zakrętu i odpowiednio dostosować układ kierowniczy podczas zbliżania się do zakrętu oraz skręcania.

Ergonomia kokpitu


W projekcie kokpitu zoptymalizowano rozmieszczenie wyświetlacza przed kierowcą, wyświetlacza HUD na przedniej szybie oraz 14-calowego ekranu systemu multimediów. Deska rozdzielcza została opuszczona nisko, dzięki czemu kierowca ma lepsze pole widzenia. Charakter bateryjnego auta elektrycznego oddaje czysty, minimalistyczny projekt z mniejszą liczbą elementów i zdobień, ale przy użyciu wyłącznie wysokiej jakości materiałów.

Multimedia


System, który zadebiutował w nowym Lexusie NX, obejmuje nawigację ze stałym dostępem do informacji online, która korzysta z aktualnych danych o zdarzeniach drogowych, wypadkach i warunkach na drodze. System nawigacji z funkcją rozpoznawania głosu realizuje podstawowe polecenia kierowcy, a Lexus Concierge w trybie konwersacyjnym reaguje na komendy podróżnych. Jest w stanie także identyfikować i realizować polecenia mimo hałasów w tle. W RZ łączność ze smartfonem jest możliwa bezprzewodowo za pośrednictwem Apple CarPlay® i przewodowo za pomocą Android Auto™.

Pewność w każdej podróży


W RZ zastosowano składający się z 96 ogniw akumulator litowo-jonowy o pojemności 71,4 kWh. Znajduje się on pod kabiną i stanowi integralną część płyty podłogowej. Jego pozycja wpływa korzystnie na niskie położenie środka ciężkości auta. Dla inżynierów kluczowa była trwałość akumulatora. W efekcie tych prac zastosowany w RZ akumulator powinien zachować po 10 latach użytkowania 90% swojej pojemności. Było to możliwe dzięki przetestowaniu i dopracowaniu wielu rozwiązań od dekad stosowanych w zakresie technologii hybrydowych baterii trakcyjnych. Szczegółowe dane dotyczące zasięgu oraz czasu ładowania zostaną podane w późniejszym terminie. Lexus deklaruje, że w cyklu mieszanym zgodnie z normą WLTP samochód będzie w stanie pokonać ponad 400 km*.

*dane uzyskane w wewnętrznych testach

Poproszę o więcej szczegółów na temat samochodu

Lexus